09126623201 - 02634486833

09123177603 - 02634486833

تزریق پلاستیک بادی

تزریق پلاستیک بادی | خرید و قیمت دستگاه بادی

تزریق پلاستیک بادی و کاربردهای آن را بهتر بشناسید

آیا می دانید تزریق پلاستیک بادی چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

به بیانی ساده، تزریق پلاستیک بادی به فرایندی اطلاق می شود که در آن قطعات پلاستیکی توخالی تولید می شوند. با بررسی تخصصی می توان گفت که به پروسه باد کردن یک پریفرم توخالی و گرم تزریق پلاستیک بادی گفته می شود.

در این فرآیند پیشرفته، شکل پریفرم مطابق با شکل حفره قالب خواهد بود چرا که با بهره گیری از قالب بسته، خروجی کار مشخص خواهد شد.

بنابراین با بهره گیری از تزریق پلاستیک بادی قطعات متعددی تولید شده و در صنایع مختلف استفاده خواهند شد. به عنوان نمونه می توان به بطری های پلاستیکی اشاره نمود که به وفور تولید شده و به بازار عرضه می شوند.

در این مطلب مهمترین کاربرد های این فرآیند را بیان می کنیم. سپس به انواع آن اشاره می نماییم.

مهمترین کاربرد تزریق پلاستیک بادی

با استفاده از تزریق بادی می توان تولید قطعات پلاستیکی کوچک و بزرگ متعددی را تولید نمود. از مهمترین مزیت های استفاده از این فرآیند، تنوع در شکل و اندازه قطعات تولید شده می باشد.

با این وجود قطعات تولید شده دارای دیواره نازک بوده و توخالی خواهند بود.

بر این اساس می توان به بطری های روغن، بطری های مورد استفاده در کارخانه تولید نوشابه یا آب معدنی و… اشاره نمود که با استفاده از این روش تولیده شده و مورد استفاده قرار می گیرند.

علاوه بر این از تزریق پلاستیک بادی در پروسه تولید بشکه های پلاستیکی، دبه، مخزن و مواردی از این دست نیز می توان استفاده نمود.

برای ساخت قالب تزریق بادی روی لینک کلیک کنید.

مواد مورد استفاده در فرآیند تزریق

از مهمترین عوامل در فرآیند تزریق بادی می توان به پایداری حرارتی و استحکام بالا اشاره نمود. در فرآیند تزریق پلاستیک بادی از مواد متعددی استفاده می شود.

بر این اساس می توان به موادی مانند PET، PVC، پلی پروپیلن و پلی اتیلن اشاره نمود. در این فرآیند دقیق، گرانول های کوچک پس از ذوب شدن تبدیل به پاریزون شده و یک لوله توخالی شکل می گیرد.

انواع تزریق پلاستیک بادی

در یک بررسی جامع می توان گفت که تزریق پلاستیک بادی با انجام چند بخش مختلف انجام می شود.

به عنوان نمونه می توان به تزریق بادی کششی اشاره نمود که با بهره گیری از جهت مولکولی دو محوره مزایای فیزیکی و شیمیایی مواد تولید شده را افزایش داده و قالب گیری با دو شیوه یک مرحله ای و دو مرحله ای انجام می شود.

در روش اول پریفرم ها پس از قالب گیری شدن و رسیدن به دمای مناسب در ظروف مخصوص دمیده خواهند شد. این در حالی که در روش دوم، پریفرم ها پس از قالب گیری دست نخورده باقی مانده و ذخیره می شوند.


سپس با بهره گیری از RHB در ظروف مخصوص دمیده شده و فرآیند را تکمیل می نمایند. علاوه بر تزریق بادی کششی، فرآیند دیگری نیز وجود دارد که تحت عنوان تزریق بادی اکستروژن ساخته می شود.

در این روش با استفاده از اکستروژن لوله یا پاریزون، فرآیند آغاز می شود و پس از رسیدن پاریزون به طول مناسب، قالب بسته خواهد شد.

سپس نهایت پاریزون در داخل قالب باد کرده و پس از کاهش دما، بطری خارج خواهد شد. در نهایت پلاستیک های اضافه جدا شده و خروجی کار تحویل داده می شود.

برای خرید دستگاه تزریق عمودی کلیک کنید.

قالب گیری تزریقی متفاوت است!

برخلاف تصور برخی از افراد، تزریق پلاستیک بادی مانند قالب گیری تزریقی نیست. با این وجود هر یک از روش های مذکور در جهت تولید قطعات پلاستیکی استفاده می شوند.

با تزریق کردن پلاستیک قطعات متعددی تولید می شود. این در حالی است که در قالب گیری تزریقی مهمترین مشخصه، جامد بودن قطعه می باشد. بنابراین می توان نتیجه گرفت که محصولات انعطاف پذیر با استفاده از قالب گیری بادی تولید شده و مورد استفاده قرار می گیرند.

با این وجود در تولید قطعاتی مانند درب بطری یا شانه از قالب گیری تزریقی استفاده می شود. امروزه دستگاه های پلاستیک بادی در ایران و سایر کشورها تولید شده و به بازار عرضه می شوند.

بیشتر بخوانید: تزریق پلاستیک چیست؟

این دستگاه ها در دو مدل تک استیشن و دو استیشن تولید می شوند. بر این اساس می توان به دستگاه تزریق پلاستیک رادان اشاره نمود که با استفاده از جدیدترین متدهای روز دنیا تولید می شود. کیفیت بالا و قیمت پایین، این دستگاه را نسبت به سایر دستگاه های موجود در بازار متمایز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *