09126623201 - 02634486833

09123177603 - 02634486833

سوالات متداول کاربران از دستگاه تزریق

سوالات متداول

برای اطلاع از قیمت روز دستگاه با کارشناسان فروش شرکت تماس گرفته یا با دادن پیام در سایت یا واتساپ از قیمت به روز دستگاه مطلع شوید.

اغلب اوقات دستگاه آماده تحویل در شرکت موجود است. پس از بازدید و تایید فنی توسط مشتری، قرارداد بسته شده و دستگاه تحویل خواهد شد.

بله دستگاه یک سال گارانتی داشته و خدمات پس از فروش نیز دارد.

خیر. این دستگاه هم به دلیل این که نوعی دستگاه صنعتی است و دارای موتور است و اجزای مکانیکی آن حرکت می کنند، صدا دارد، اما صدای آن آزار دهنده نیست. ضمنا به خاطر کار با مواد پلیمری، بوی پلیمر ذوب شده هم در محیط کاری وجود دارد، اما این بو آزار دهنده نیست.

علیرغم علاقه ما برای فروش اقساطی دستگاه، متاسفانه در مواقعی که نوسانات قیمت ارز وجود دارد، امکان فروش قسطی را نداریم.

سوالات فنی

وزن دستگاه بدون احتساب قالب، حدودا 160 کیلوگرم است.

طول دستگاه 160، عرض 60 و ارتفاع 140 سانتیمتر است. دستگاه به راحتی در آزمایشگاه های کارخانجات، کارگاه های کوچک، دفاتر کاری و مکان های کوچک دیگر قابل استفاده است.


این دستگاه از برق تک فاز شهری استفاده می کند و توان آن حدودا 2 کیلو وات است.

 

به این سوال نمی توان یک جواب ثابت داد، زیرا ظرفیت تولید دستگاه بستگی به موارد زیر دارد:


• فرم قطعه
• وزن قطعه
• ماده پلیمری مورد استفاده
• استفاده یا عدم استفاده از چیلر برای خنک کاری قطعه
• روش ساخت قالب


اما می توان با مثال، حدود تقریبی ظرفیت تولید دستگاه را روشن کرد. برای مثال اگر ما قطعه ساده ای با وزن 5 گرم از جنس پلی اتیلن داشته باشیم طوری که قالب دستگاه 4 کویته شود (در هر ضرب 4 قطعه تولید کند) و از چیلر ساده خود دستگاه استفاده کنیم، به طور تقریبی در هر 40 ثانیه دستگاه می تواند 4 قطعه تولید کند. بنابراین، متوسط تولید در هر ساعت 360 عدد خواهد بود. به عبارتی، در یک شیفت کاری، در صورت تولید پیوسته، حدود 2800 قطعه قابل تولید است. یا مثلا برای یک قطعه بزرگ 18 گرمی از جنس PP که فرم پیچیده ای نداشته باشد و دارای دیواره های نازک نباشه، در هر ساعت امکان تولید 90 قطعه وجود داره و بنابراین، در هر شیفت میشه حدود 700 عدد از این قطعه را تولید کرد. این مقادیر با بهینه سازی قالب و استفاده از چیلر صنعتی مجزا قابل افزایش است.


این دستگاه دو مدل دارد. مدل معمولی و مدل دارای گیربکس. با مدل معمولی فقط می توان مواد آسان تزریق مانند پلی اتیلن یا PP با MFI (شاخص جریان مذاب) بالا را تزریق کرد. اما برای موادی که MFI پایینی دارند یا به عبارت ساده تر پس از ذوب شدن به صورت یک خمیر سفت می شوند، باید از دستگاه مدل گیربکس دار (R1825-G) استفاده کرد. برای کسانی که از مواد پلیمری خاص مثل مواد پلیمری مهندسی می خواهند استفاده کنند، بهتر است نمونه قطعه ارسال شود تا کارشناسان ما پس از بررسی، امکان تولید با این دستگاه را اعلام کنند.

دستگاه R1825 می تواند به طور تقریبی تا 30 گرم را تزریق نماید. البته فرم قطعه و نوع ماده پلیمری مورد استفاده، در میزان گرماژ قابل تزریق اثر می گذارد. بنابراین، ممکن است برای قطعاتی که دیواره نازک دارند یا بخش های با طول زیاد دارند، این مقدار کمتر شود. بالعکس، برای قطعات با فرم ساده و مواد آسان تزریق مانند پلی اتیلن، ممکن است این مقدار بیشتر شود.

فاصله بین تای بار ها (Tie Bars) در دستگاه R1825 18 و 25 سانتیمتر است و بنابراین، می توان حداکثر قالبی با ابعاد 18 در 25 سانتیمتر را روی آن نصب نمود. البته ابعاد قالب می تواند در یکی از این ابعاد بیشتر هم باشد. برای مثال می توان قالبی در ابعاد 25 در 20 سانتینتر را هم روی دستگاه نصب نمود (2 سانتیمتر بیش از 18 سانتی متر که محدودیت یکی از ابعاد است.)

سوالات در مورد قالب سازی

بله. در صورتی که شما بخواهید، ما قالب مورد نیازتان را نیز طراحی کرده و می سازیم.

هزینه ساخت یک قالب بستگی به موارد زیر دارد:

  1. شکل قطعه
  2. تعداد کویته مورد نیاز در قالب
  3. ماده اولیه قطعه مورد نظر
  4. تیراژ تولیدی مورد نظر

اما به طور تقریبی می توان گفت که هزینه ساخت قالب برای دستگاه کوچک در حال حاضر (بهار سال 1402)، بین 25 تا 50 میلیون تومان است.

 

از زمان پرداخت مبلغ اولیه (پیش پرداخت) قالب تا آماده شدن آن، بسته به سادگی یا پیچیدگی قالب، معمولا بین یک تا دو ماه زمان نیاز است. البته در بعضی از موارد، تست، اصلاح و تایید نهایی قالب هم زمانی را صرف خود می کند.

سوالات مالی/ اقتصادی

این دستگاه تزریق، در حال حاضر کم هزینه ترین دستگاه تزریق پلاستیک تمام اتوماتیک موجود در بازار ایران است. کسانی که می خواهد با این دستگاه کاری راه اندازی کنند، لازم است هزینه های زیر را پرداخت کنند:

  1. هزینه خرید دستگاه
  2. هزینه ساخت یک یا چند دست قالب
  3. هزینه اجاره مکانی برای تولید (در صورت نداشت جا از قبل)
  4. سرمایه در گردش برای خرید مواد


مجموع این هزینه ها در حال حاضر (ابتدای بهار 1402)، به طور تقریبی بین 350 تا 700 میلیون تومان است.
لطفا برای کسب اطالاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید:

 

خیر. مشتری خودش باید قطعات مورد نظرش را انتخاب کرده و بازاریابی و فروش آن را انجام دهد. برای انجام این کار، مشتری می تواند به یکی از این بازارها مراجعه کرده و با توزیع کننده، بنک دار یا وارد کننده برای تامین قطعه پلاستیکی مورد نیازشان گفتگو کند:


بازار اسباب بازی های پلاستیکی (مثلا راسته اسباب بازی فروشی های بازار تهران)
بازار قطعات خودرویی (مثلا کوچه آهنی در خیابان اکباتان در تهران یا پاساژ کاشانی در خیابان امیرکبیر)
بازار کالای خرازی (مثلا حیاط مشیر خلوت بازار سلطانی در تهران)
بازار ابزار (مثلا خیابان حسن آباد تهران)
بازار یراق آلات کیف و کفش (مثلا بازار تهران)
بازار قطعات یدکی لوازم خانگی (مثلا ساختمان آلمینیوم در تهران)
بازار ظروف آرایشی و بهداشتی (مثلا کوچه خدابنده لو در خیابان ناصر خسرو در تهران)
سایر بازارهایی که محصولات پلاستیکی نیاز دارند.

به طور کلی قطعات پلاستیکی که زیر 30 گرم داشته باشند و دارای سطوح بسیار نازک یا قسمت های با طول زیاد نباشند. شما می توانید برای اطمینان از امکان تولید یک قطعه، تصاویر یا نقشه آن را برای ما ارسال کنید.


تنوع قطعات پلاستیکی قابل تولید با این دستگاه بسیار زیاد است. اما تولید همه این قطعات صرفه ندارد. اغلب مشتریان تازه کار فکر می کنند که اگر با این دستگاه قطعاتی مثل رولپلاک را که بسیار پرمصرف هستند تولید کنند، سود زیادی عایدشان خواهد شد و مشکلی در بازاریابی هم نخواهند داشت. اما این فکر ممکن است درست نباشد، زیرا قطعات با مصرف بسیار بالا، در تعداد بالا و با قیمت تمام شده پایین توسط دستگاه های بزرگ و با قالب های بزرگ تولید می شوند و امکان رقابت با این تولیدکنندگان ممکن است وجود نداشته باشد.
برای انتخاب قطعاتی که تولیدشان با این دستگاه به صرفه است، بهتر است قطعه انتخابی جزء قطعات با تیراژ مصرفی خیلی بالا نباشد. برای مثال اگر می خواهید سراغ تولید دکمه پلاستیکی بروید، بهتر است سراغ تولید دکمه های پرمصرف مثل دکمه پیراهنی نروید، بلکه سراغ دکمه هایی بروید که کم مصرف تر هستند، اما قیمت بالاتری دارند.

کاملا بستگی به نوع قطعه انتخابی دارد. بعضی از قطعات حاشیه سود بالایی دارند و برخی هم حاشیه سود پایینی دارند. اما اگر خریدار یا خریداران مناسبی پیدا کرده باشید و محدودیتی در فروش قطعه نداشته باشید، با این دستگاه می توان درآمدی بین 15 تا 50 میلیون تومان در ماه داشت.

سوالات در مورد خدمات/تولید سفارشی

بله. اگر شما نیاز به قطعه ای پلاستیکی داشته باشید و نخواهید دستگاه تزریقی برای تولید آن خریداری کنید، شرکت رادان به سفارش شما، قالب قطعه را ساخته و آن را برای شما تولید خواهد کرد. تولید سفارشی برای این دسته از مشتریان مناسب است:


کارگاه ها یا کارخانجاتی که می خواهند تولید قطعات پلاستیکی شان را برونسپاری کنند.
توزیع کنندگان یا فروشندگانی که می خواهند بدون درگیری در تولید، قطعه ای پلاستیکی را تهیه کنند.
کارآفرینانی که می خواهند بدون سرمایه گذاری اولیه زیاد و ریسک بالا و برای تست بازار یک قطعه پلاستیکی را تولید کنند، به طوری که صرفا هزینه ساخت قالب و تولید اولیه محصول را پرداخت نمایند و پس از موفقیت آمیز بودن فروش محصول، دستگاه را خریداری نمایند.

برای سفارش تولید یک قطعه، ابتدا باید نمونه آن را برای شرکت ارسال کنید. بعد از دریافت نمونه، کارشناسان ما هزینه ساخت قالب و هزینه تولید سفارشی را به شما اعلام می کنند. پس از توافق در مورد قیمت و زمان، قراردادی بین ما و شما منعقد می شود و قالب ساخته می شود. پس از تست نهایی قالب و تایید نمونه توسط شما، تولید قطعه انجام شده و قطعات تولیدی برای شما ارسال می شود.

بله. اگر از قبل قالبتان را ساخته اید، شرکت رادان با همان قالب برایتان تولید قطعه را انجام خواهد داد.

تولید سفارشی قطعه توسط شرکت رادان برای شما، دارای مزیت های زیر است:

  1. شما درگیر سرمایه گذاری برای خرید دستگاه و تامین فضای کاری نخواهید شد.
  2. شما درگیر مسائل فنی مرتبط با تولید قطعه نخواهید شد.
  3. شما درگیر کار با دستگاه یا تامین نیروی انسانی برای کار با دستگاه نخواهید شد.
  4. تولید قطعه سریع تر به نتیجه خواهد رسید.

 

نقطه ضعف تولید سفارشی توسط شرکت رادان این است که قیمت تمام شده قطعه برای شما احتمالا بالاتر خواهد بود. نهایتا باید با لحاظ کردن این موارد، باید ببینید بهتر است دستگاه را خریداری کنید یا تولید قطعه را به صورت سفارشی به رادان بسپرید.

از زمان سفارش قالب تا آماده شدن آن، بسته به سادگی یا پیچیدگی قالب، معمولا بین یک تا دو ماه زمان نیاز است. تست و تایید نهایی قالب هم زمانی را صرف خود می کند، بنابراین، مجموعا بین 1.5 تا 3 ماه زمان تا شروع تولید یک قطعه سفارشی زمان لازم است.