09126623201 - 02634486833

09123177603 - 02634486833

ساخت چراغ قوه

ساخت چراغ قوه | دستگاه تولید انواع چراغ قوه

ساخت چراغ قوه

چراغ قوه وسیله‌ای قابل حمل است که با باتری کار می‌کند و برای روشنایی استفاده می‌شود. یک چراغ قوه معمولی دربردارنده یک یا چند باتری است که با روشن‌کردن چراغ قوه باعث روشنایی محیط می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم در مورد ساخت چراغ قوه و تاریخچه آن صحبت کنیم. اگر شما هم می‌خواهید در این زمینه اطلاعاتی کسب کنید، با ما همراه باشید.

تاریخچه ساخت چراغ قوه

در طول تاریخ، مردم به دنبال منابع نوری قابل حمل بوده‌اند. مشعل‌ها و شمع‌ها منابع اولیه نور بودند؛ اما وقتی مردم یاد گرفتند روغن‌های حیوانی و معدنی مختلف را بسوزانند، تا حد زیادی مشعل‌ها را با فانوس‌ها جایگزین کردند. با این حال، تا قرن نوزدهم از الکتریسیته برای ایجاد نور استفاده نشد. چراغ قوه مدرن با باتری در سال ۱۸۹۸ توسط Joshua Lionel Cowen، مالک اصلی شرکت آمریکایی Eveready Battery ساخته شد.

شرکت دانش بنیان رادان ماشین

شرکت دانش بنیان رادان ماشین تولید کننده انواع دستگاه‌های تزریق پلاستیک کوچک رومیزی و خانگی 

Cowen در ابتدا ایده‌ای برای یک وسیله روشنایی تزئینی برای گیاهان گلدانی داشت. این ایده او تبدیل به دستگاهی شد که از یک لوله فلزی با یک لامپ و یک باتری تشکیل شده بود. Cowen ایده خود را با یکی از فروشندگان Eveready به نام Conrad Hubert در میان گذاشت. Conrad Hubert لوله فلزی، لامپ و باتری را به اولین چراغ قوه جهان تبدیل کرد.


در صد سال گذشته، پیشرفت تکنولوژی منجر به تولید چراغ قوه با صدها سبک و ویژگی مختلف شده است. به عنوان مثال، چراغ قوه‌ها در حال حاضر با باتری‌های قابل شارژ ساخته می‌شوند که قابلیت استفاده چندباره را دارند. همچنین چراغ‌ قوه‌هایی برای عملیات‌های خاص مانند کار در زیر آب یا در شرایط دمای بالا طراحی شده‌اند.

طراحی ساخت چراغ قوه

متداول‌ترین طراحی در ساخت چراغ قوه، چراغ ساده خانگی است که از دسته لوله مانندی تشکیل شده و حاوی باتری است. این دسته لوله مانند به مجموعه سررشته‌ای متصل می‌شود که مکانیسم لامپ را در خود جای داده است. این واحدها با باتری‌های استاندارد کار می‌کنند و یک خروجی نور معمولی را ارائه می‌دهند.


طرح‌های خاصی در ساخت چراغ قوه برای مصارف صنعتی یا حرفه‌ای مورد نیاز است. این چراغ‌ها از مواد سنگین‌تر ساخته شده‌اند و دوام بیشتری دارند. همچنین آن‌ها نور بیشتری تولید می‌کنند و می‌توانند محیط بزرگ‌تری را روشن کنند. این مدل چراغ قوه‌ها توسط پلیس، آتش‌نشانان و ارتش استفاده می‌شود.
فانوس‌های کمپینگ هم نوعی چراغ قوه هستند که بزرگ‌تر بوده و معمولاً با باتری‌های ولتاژ بالا تغذیه می‌شوند. این چراغ‌ها اغلب از لوله‌های فلورسنت به‌عنوان منبع نور استفاده می‌کنند، زیرا بازده انرژی بیشتری دارند.


چراغ قوه‌های جدیدی هم برای استفاده کودکان طراحی شده‌اند. این چراغ‌ها معمولاً از پلاستیک سبک وزن ساخته می‌شوند و به دلیل طراحی بصری خود قابل توجه هستند. بدنه چراغ قوه ممکن است با روکش‌های پلاستیکی تزئین شده باشد که جذابیت آن‌ها را برای کودک افزایش می‌دهد. طرح‌های این چراغ قوه‌ها اغلب بر اساس شخصیت‌های کارتونی محبوب یا کتاب‌های کودکان است.


در نهایت، می‌توان گفت که انواع مختلفی از چراغ‌های مخصوص برای استفاده‌های خاص طراحی شده‌اند. عواملی که در طراحی انواع مختلف چراغ قوه باید در نظر گرفته شوند، عبارت‌اند از خروجی نور، دوام و قابلیت کار در محیط‌های خاص. عمر باتری نیز عامل مهمی است و برخی از چراغ‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با استفاده از پریز برق شارژ می‌شوند.

فرآیند ساخت چراغ قوه

رادان ماشین ارائه دهنده انواع ماشین های تزریق پلاستیک و ساخت قطعات ریز پلاستیکی

محفظه پلاستیکی

اجزای پلاستیکی مورد استفاده در ساخت چراغ قوه معمولاً با استفاده از پلی استایرن و سایر پلیمرهای بادوام قالب‌گیری تزریقی می‌شوند.

برای ساخت قالب تزریق پلاستیکی روی لینک کلیک کنید.

منبع نور

لامپ‌های رشته‌ای رایج‌ترین منبع نور مورد استفاده در چراغ قوه‌ها هستند؛ این شامل یک رشته فلزی است که در یک لامپ شیشه‌ای مهر و موم می‌شود. هنگامی که لامپ‌های رشته‌ای در معرض جریان الکتریکی قرار می‌گیرند، مقاومت سیم باعث گرم‌شدن آن‌ها و انتشار نور در طول موج‌های مرئی می‌شود.
سایر منابع نور ممکن شامل لامپ‌های فلورسنت هستند که اغلب در فانوس‌های کمپینگ استفاده می‌شوند. این لامپ‌ها به دلیل تحریک مولکول‌های گاز در داخل لامپ، نور ساطع می‌کنند. LEDها یا دیودهای ساطع‌کننده نور در برخی از چراغ‌ قوه‌های مخصوص استفاده می‌شوند. این لامپ‌ها زمانی که در معرض جریان الکتریکی قرار می‌گیرند، نور ساطع می‌کنند. لامپ‌ها اغلب در مقابل یک بازتابنده آلومینیومی صیقلی نصب می‌شوند که به تمرکز نور در حین کار کمک می‌کند.

سوئیچ و کنترل

مدار الکترونیکی چراغ قوه بسته به طراحی آن متفاوت است. چراغ‌ قوه‌های ساده به یک کلید خاموش / روشن مجهز می‌شوند تا بین سیم‌های پایانه‌های باتری با سیم‌های پایه لامپ ارتباط برقرار کنند. این نوع سوئیچ معمولاً به شکل کشویی است که برای ایجاد اتصال مناسب، به سمت بالا یا پایین حرکت می‌کند. مونتاژ سوئیچ در چراغ قوه‌هاهای پیشرفته‌تر، کمی پیچیده است.

برای تولید قوطی قرص روی لینک کلیک کنید.

مونتاژ

بسته به طراحی و توانایی سازنده، محصول ممکن است روی یک خط نقاله خودکار یا با دست مونتاژ شود. در برخی از مدل‌های چراغ قوه، به‌ویژه مدل‌هایی که از باتری‌های ساعت کوچک استفاده می‌کنند، در هنگام مونتاژ ساخت چراغ قوه، باتری را روی محصول قرار می‌دهند. در غیر این صورت، دستگاه ممکن است بدون باتری بوده و نیاز باشد بعداً مصرف‌کننده باتری را روی محصول قرار دهد.

بسته‌بندی

محصول مونتاژشده در نوعی بسته‌بندی مانند بسته پلاستیکی شفاف قرار داده شود.

برای تولید تجهیزات پزشکی کلیک کنید.

کنترل کیفیت

چراغ قوه‌های تولیدشده تحت یک سری آزمایشات کنترل کیفیت قرار می‌گیرند تا از عملکرد صحیح آن‌ها اطمینان حاصل شود. ابتدا، لامپ باید بررسی شود تا اطمینان حاصل شود که به درستی با بازتابنده هماهنگ است. سپس، مجموعه سوئیچ برای تعیین اینکه آیا تماس مناسبی با سیم‌های الکتریکی برقرار می‌کند یا خیر، ارزیابی می‌شود. در نهایت، مهر و موم روی محفظه باتری باید بررسی شود تا مشخص گردد که آیا به طور ناخواسته رطوبت وارد محفظه باتری می‌شود یا خیر.
در تولید لامپ هم باید استانداردهای کیفی جداگانه‌ای رعایت شده باشد. به طور کلی، چراغ قوه‌های تأیید شده دارای درجه حرارت TI تا T6 هستند که در آن Tl دمای کمتر یا مساوی با ۸۴۲ درجه فارنهایت (۴۵۰ درجه سانتی‌گراد) و T6 کمتر یا برابر با ۱۸۵ درجه فارنهایت (۸۵ درجه سانتی‌گراد) دارد.


سخن پایانی
در این مقاله سعی کردیم نحوه ساخت چراغ قوه را برایتان بیان کنیم. همچنین دریافتیم که تولیدکنندگان همچنان به بهبود طراحی ساخت چراغ قوه‌های خود ادامه می‌دهند. مدل‌های جدید با منابع تغذیه بهبودیافته، پلیمرهای سخت‌تر برای دوام بهتر و فناوری رایانه‌ای هوشمندتر، طرفداران زیادی دارند. امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد و اطلاعات مورد نظر خود را به دست آورده باشید. از اینکه تا انتهای مطلب با ما همراه بودید از شما متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *