09126623201 - 02634486833

09123177603 - 02634486833

آسیاب دستگاه تزریق پلاستیک

دستگاه آسیاب پلاستیک | آسیاب دستگاه تزریق پلاستیک

آسیاب دستگاه تزریق پلاستیک

امروزه تمام دنیا با مسأله بحرانی مدیریت زباله‌های پلاستیکی مواجه است. دستگاه‌های آسیاب پلاستیک موجود در بازار، دستگاه‌هایی گران قیمت هستند و برای راه‌اندازی آنها باید هزینه زیادی صرف شود. از طرفی بسته‌بندی این زباله‌ها و ارسال آنها به کارخانه‌های بازیافت پلاستیک و زباله نیز هزینه‌بر است.
برای برطرف کردن این مشکل، دستگاه آسیاب پلاستیک مقرون‌به‌صرفه‌ای تولید شده اند که می‌توانند پلاستیک را به قطعات بسیار کوچکی تبدیل کرده و در نتیجه هزینه‌های حمل و نقل زباله‌ها به کارخانه بازیافت را کاهش دهند. در ادامه به بررسی دستگاه آسیاب پلاستیک می‌پردازیم.

اهداف تولید دستگاه آسیاب پلاستیک

آسیاب وسیله‌ای مکانیکی است که برای برش و خرد کردن اشیا و تبدیل آنها به قطعات کوچک استفاده می‌شود. دستگاه آسیاب پلاستیک، دستگاهی است که پلاستیک‌ها را به قطعات کوچک برش داده و موجب مدیریت آسان‌تر ضایعات پلاستیک می‌شود. اهداف مدنظر برای ساخت دستگاه های آسیاب پلاستیک کوچک عبارتند از:

  • ساخت دستگاه ارزان قیمت و مقرون‌به‌صرفه
  • عدم نیاز به مهارت و تخصص خاص برای کار با دستگاه
  • قابلیت استفاده در ایستگاه‌های بازیافت محلی
  • دوام و طول عمر بالا

این مطلب را بخوانید: خنک کاری دستگاه تزریق پلاستیک

طراحی آسیاب دستگاه تزریق پلاستیک

در طراحی این دستگاه ها، اجزا زیر تعبیه شده‌اند.

  1. موتور AC تک‌فاز
  2. گیربکس
  3. چرخ دنده ساده
  4. تیغه‌های خردکن
  5. قاب دستگاه
  6. بلبرینگ

دستگاه آسیاب پلاستیک مطابق با گشتاور و توان مورد نیاز برای خرد کردن پلاستیک ساخته شده است. تیغه‌های آسیاب که به‌عنوان تیغه‌های برش شناخته می‌شوند، مهم ترین اجزا دستگاه آسیاب پلاستیک هستند. همه این قطعات از فولاد نرم ساخته شده‌اند و نوک آنها با پوشش ابزار الماسه (کاربیدی) تقویت شده است. تیغه‌های آسیاب شامل تیغه‌های ثابت و تیغه‌های متحرک می‌شوند. تیغه‌های ثابت روی نیمکره محفظه برش جوش داده شده‌اند و تیغه‌های متحرک روی یک محور چرخان قرار گرفته‌اند.

این مطلب را بخوانید: گازگیر دستگاه تزریق پلاستیک

عملکرد دستگاه آسیاب پلاستیک

ابتدا باید برق موتور از طریق یک منبع تغذیه تأمین ‌شود. موتور دارای دو سوئیچ است که شامل سوئیچ حرکت اصلی و سوئیچ حرکت معکوس می‌شود. محور خروجی گیربکس در کنار محور آسیاب قرار گرفته و به‌یکدیگر متصل هستند. نیروی وارد شده به موتور از طریق گیربکس به محور آسیاب منتقل می‌شود. تنظیمات دندانه‌ای برای چرخش در جهت عکس محور دیگر تعبیه شده‌اند.
پلاستیکی که قرار است خرد شود، از طریق قیف بالای دستگاه، وارد آن می‌شود. هنگامی‌که پلاستیک وارد دستگاه شد، بر اثر فشار و تنش تیغه‌های آسیاب، به قطعات کوچکی تبدیل می‌شود. در نهایت پلاستیک خرد شده از محفظه آسیاب بیرون آمده و در سبدی که پایین دستگاه قرار دارد، جمع می‌شود.

این مطلب را بخوانید: قالب گیربکسی در دستگاه تزریق

نتیجه‌گیری آسیاب دستگاه تزریق پلاستیک
دستگاه آسیاب پلاستیک کوچک، دستگاهی ساده و کارآمد است. این دستگاه در مقایسه با مدل‌های موجود در بازار قیمت مناسب‌تری دارد و هزینه راه‌اندازی آن کمتر است. با استفاده از دستگاه آسیاب پلاستیک کوچک می‌توان هزینه‌های کلی فرایند بازیافت پلاستیک را کاهش داد. این دستگاه طول عمر بالایی دارد و هزینه نگهداری از آن در مقایسه با سایر ماشین‌آلات موجود بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر است.